DIF og DGI’s Corona hjælpepulje er i dag åbnet for ansøgninger – med en kort frist for ansøgere, idet der lukkes den 15. maj.

Alle klubber kan søge tilskud fra denne hjælpepulje for at afbøde de økonomiske konsekvenser, som klubben har haft til aflyste arrangementer under nedlukningen i forbindelse med COVID-19. Udgifter som fx:

  • Afholdte udgifter til halleje og forplejning til mindre arrangementer (maks. 350 deltagere), der er aflyst som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
  • Tabte nettoindtægter fra medlemsindbetalinger (kontingent eller køb af specifikke træningstilbud) som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
  • Tabte nettoindtægter fra foreningsarbejde på festivaler, markeder og øvrige arrangementer, der er aflyst som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
  • Tabte nettoindtægter fra egne arrangementer, der er aflyst som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
  • Tabte sponsorindtægter som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.

Der kan dog kun søges om dækning af tabte nettoindtægter, hvilket betyder, at ansøgere skal modregne eventuelle besparelser eller reducerede udgifter, som klubben måtte have haft i perioden for nedlukningen.

 

Ansøgningen foregår på Centralt ForeningsRegister (CFR), på adressen www.medlemstal.dk. Det er her, hvor klubben hvert år indberetter medlemstal.

Udviklingskonsulent Emil Peter Søhus sidder klar til at hjælpe med spørgsmål og udfordringer med ansøgningen på tlf. 28 74 26 44 eller es@danskate.dk.

 

YDERLIGERE INFO FRA DIF OM HJÆLPEPULJE OG ANSØGNING

RETNINGSLINJER FOR DIF OG DGI’S CORONA-HJÆLPEPULJE

SPØRGSMÅL OG SVAR VEDR. DIF OG DGI’s CORONA-HJÆLPEPULJE

ANSØGNING

 

 

Af Mariann Vasbo